Anwar nafi kerajaan tawar kerjasama dengan PAS

author
1 minute, 5 seconds Read

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau sama sekali tidak dimaklumkan berhubung dakwaan pemimpin PAS kononnya ada wakil daripada kerajaan  yang menawarkan parti itu untuk bekerjasama dengan Kerajaan Perpaduan.

Anwar yang menafikan perkara itu berkata, tidak pernah ada perbincangan pada peringkat pimpinan tertinggi kerajaan antara Pakatan Harapan (PH) atau Barisan Nasional (BN) berkenaan perkara itu.

“Saya tidak dimaklumkan, saya tidak tahu sama sekali, tidak daripada saya dan pemimpin kerajaan, yang lainnya” katanya kepada media selepas Majlis Seminar Fikrah Siddiq Fadzil – Citra Budaya dan Peradaban Bangsa Malaysia di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), hari ini.

Anwar menerima cenderahati beberapa buku daripada Awang (dua kanan) sambil disaksikan Fadhlina (tiga dari kiri) pada Majlis Seminar Fikrah Siddiq Fadzil – Citra Budaya dan Peradaban Bangsa Malaysia di DBP, Kuala Lumpur, hari ini.

Turut hadir, Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek dan Pengerusi Lembaga Pengelola DBP, Prof Datuk Seri Dr Awang Sariyan.

Sabtu lalu, Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang mendakwa pernah dihubungi beberapa kali daripada ‘orang tertentu’ yang menawarkan kerjasama dalam Kerajaan Perpaduan.

Katanya, tawaran itu dibuat kerana PH khususnya PKR menyedari kedudukannya tidak kukuh, apatah lagi jumlah kerusi Melayu parti berkenaan tidak sebanyak PAS.

Semalam pula, Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan perkara sama dengan mendedahkan ada pihak menemui beliau mengemukakan tawaran itu.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *