SCIB mulakan prosiding terhadap Dynamic Prestige Consultancy, tuntut RM14 juta

author
0 minutes, 55 seconds Read

KUCHING: Sarawak Consolidated Industries Bhd (SCIB), pakar dalam bidang kejuruteraan awam, mengumumkan telah memulakan prosiding undang-undang terhadap Dynamic Prestige Consultancy Sdn Bhd. bagi menuntut bayaran balik yang tidak dipenuhi sebanyak RM14 juta.

SCIB dalam satu kenyataan hari ini berkata, jumlah itu adalah bayaran awal untuk rancangan perkongsian perniagaan strategik dalam sektor Kejuruteraan, Perolehan, Pembinaan dan Pentauliahan (EPCC).

Sebagai sebahagian daripada perjanjian itu, Dynamic Prestige Consultancy Sdn. Bhd. akan mencadangkan satu skim Saham Keutamaan Boleh Tukar Boleh Tebus (RCPS) dalam syarikat mereka.

SCIB, setelah memutuskan untuk tidak meneruskan RCPS, telah meminta bayaran balik yang dipersetujui.

Bagaimanapun, syarikat itu menjelaskan, sehingga kini Dynamic Prestige Consultancy Sdn Bhd (Dynamic Prestige) telah gagal mematuhi perjanjian berkenaan.

Sebagai tindak balas kepada litigasi yang berterusan, Pengarah Urusan Kumpulan, Ku Chong Hong berkata ia adalah permulaan tindakan undang-undang sebagai langkah yang tepat dan perlu untuk melindungi kepentingan dan menegakkan integriti kewangan syarikat.

“Kami sentiasa beroperasi dengan mematuhi sepenuhnya kewajipan kontrak kami dan mengharapkan tahap komitmen yang sama daripada rakan kongsi kami.

“Kami kekal yakin dengan kedudukan pemegang saham kami yang terbaik dan memastikan keputusan yang terbaik untuk pemegang saham kami,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *