Armizan pegang portfolio Salahuddin buat sementara waktu – PM

author
0 minutes, 57 seconds Read

KUALA LUMPUR: Datuk Armizan Mohd Ali akan mengambil alih tugas menteri perdagangan dalam negeri dan kos sara hidup sementara waktu.

Ia bagi menggantikan Datuk Seri Salahuddin Ayub yang meninggal dunia pada 23 Julai lalu, selepas menjalani pembedahan akibat pendarahan di otak.

Perkara itu diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam.

“Sementara ini Armizan diberi tanggungjawab memantau dan jalankan tugas, dan Fuziah Salleh (timbalan menteri perdagangan dalam negeri dan kos sara hidup) pun dah faham.

“Jadi, boleh saya bincangkan nampak tiada gangguan dan saya minta Armizan tumpu sikit dalam kementerian (KPDN),” katanya pada sidang media Majlis Perasmian Hari Pengguna Kebangsaan (HPK) 2023.

Armizan merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal ehwal Sabah, Sarawak dan tugas-tugas khas).

Anwar dalam masa yang sama memaklumkan masih belum ada pengganti bagi jawatan tersebut dan segala perbincangan berhubung perkara itu akan dibuat selepas selesai PRN.

“Belum, saya kata biar lepas PRN, kemudian bagi masa saya fikir, ia tidak akan terlalu lama,” tambahnya.

Terdahulu, Salahuddin menghembuskan nafas terakhirnya pada 9.23 malam 23 Julai, di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

Timbalan Presiden Amanah itu dikejarkan ke wad kecemasan HSB pada 10.15 malam selepas mengalami mual serta muntah-muntah sebelum disahkan mengalami pendarahan otak.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *