Photo BERNAMA

LHDN beku akaun bank milik Hamzah, ahli keluarga?

author
0 minutes, 44 seconds Read

KUALA LUMPUR: Akaun bank milik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Hamzah Zainudin dan ahli keluarganya didakwa dibekukan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Sumber berkata, Setiausaha Agung Perikatan Nasional (PN) itu akan memberikan kenyataan berhubung dakwaan berkenaan hari ini.

Lapor Sinar Harian, memetik sumber berkata perkara itu bukan sesuatu yang mengejutkan dan Hamzah memang menjadi sasaran politik.

Pada Jun lalu, media melaporkan, kediaman Setiausaha Agung Perikatan Nasional (PN) itu diserbu pegawai LHDN susulan dakwaan terdapat beberapa cukai tidak dilaporkan.

Sebelum itu, beliau turut dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi memberi keterangan berhubung satu kes pendakwaan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Ahli Parlimen Larut itu mendakwa, kes pertuduhan di mahkamah membabitkan seorang ahli perniagaan itu yang turut mengheret namanya, jelas bertujuan untuk merosakkan nama baiknya, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan PN.

Pada 11 Ogos lalu, Hamzah dilapor mengeluarkan surat tuntutan kepada kerajaan sebagai menjawab dakwaan mengaitkan beliau dengan kes rasuah.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *