Bekas pemimpin DAP, Ronnie Liu dilantik anggotai Lembaga Pengarah SWS Capital Bhd berkuatkuasa 15 September

author
0 minutes, 51 seconds Read

KUALA LUMPUR: SWS Capital Bhd melantik Ronnie Liu Tian Khiew sebagai pengarah bebas dan bukan eksekutif baharunya, berkuat kuasa 15 September 2023.

Liu, 65, berkhidmat sebagai ADUN Sg Pelek dari 2018 hingga Ogos 2023. Beliau keluar daripada parti komponen Pakatan Harapan DAP pada Jun tahun ini, menandakan keluar daripada politik.

Liu sebelum ini berkhidmat sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dari 2008 hingga 2013 untuk Pandamaran.

Sebelum menyertai politik, veteran DAP itu bekerja dalam industri pengiklanan dan copywriting, termasuk jabatan pengiklanan akhbar Cina, Malayan Tong Bao. Beliau juga berkhidmat sebagai editor dan penulis di majalah The Glasshouse.

Sementara itu, syarikat perniagaan perabot dan barangan plastik itu turut melantik Ong Peng Teng, menyertai Liu, sebagai pengarah bebas dan bukan eksekutif.

Ong, 41, adalah seorang akauntan bertauliah dan bertauliah Persatuan Akauntan Bertauliah.

SWS juga mengumumkan peletakan jawatan Khor Hun Nee sebagai pengarah bebas dan bukan eksekutifnya, yang pergi untuk mengejar kepentingannya sendiri.

Khor, 45, menyertai lembaga pengarah SWS pada November tahun lepas. Beliau kini menganggotai lembaga pengarah JAKS Resources Bhd, Fiamma Holdings Bhd dan Asteel Group Bhd (dahulunya dikenali sebagai YKGI Holdings Bhd).

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *