McDonald’s Malaysia lapor polis isu pelanggan dakwa dikenakan bayaran sos cili paket

author
1 minute, 6 seconds Read

KUALA LUMPUR: Syarikat pengendali makanan segera McDonald’s, membuat laporan polis berhubung insiden seorang pelanggan mendakwa dikenakan bayaran atas permintaan untuk mendapatkan sos cili tambahan di restoran McDonald’s Taman Buaya.

McDonald’s dalam satu kenyataan menjelaskan hasil siasatan dalaman menerusi rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV), mendapati insiden berpunca daripada kakitangannya yang secara tidak sengaja memberikan paket sos cili yang tidak mencukupi.

Bagaimanapun kakitangan itu kemudiannya menyediakan bungkusan tambahan sos cili apabila diminta oleh pelanggan berkenaan.

“Pada masa itu, pelanggan itu menjadi sangat marah dan agresif secara lisan terhadap kakitangan kami. Pelanggan itu mendesak untuk melakukan pembayaran bagi 10 bungkusan tambahan sos cili dan menggesa krew kami untuk mengeluarkan resit bagi pembelian ini.

“Walaupun krew kami cuba untuk menjelaskan bahawa sos cili disediakan secara percuma, pelanggan dengan marah, tetap mahu dikenakan bayaran bagi 10 cili terbabit,” kata McDonald’s Malaysia.

McDonald’s Malaysia turut meluahkan kecewa dengan tindakan pelanggan yang bukan sahaja menunjukkan sikap agresif terhadap kakitangan syarikat itu, malah turut menyebarkan maklumat yang tidak tepat mengenai insiden ini di media sosial.

“Kami ingin menegaskan bahawa McDonald’s Malaysia menawarkan semua pelanggan sos cili tanpa sebarang kos tambahan.

“Tambahan pula, di McDonald’s Malaysia, kami menghormati anggota krew kami sebagai barisan hadapan yang sentiasa berusaha untuk memberikan perkhidmatan yang luar biasa kepada rakyat Malaysia pada setiap masa.

Kesejahteraan mereka akan sentiasa menjadi keutamaan kami yang paling utama,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *