Nadia Omer CEO baharu airasia MOVE

author
1 minute, 10 seconds Read

KUALA LUMPUR: Nadia Omer dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) airasia MOVE (dahulunya airasia Superapp) berkuat kuasa hari ini.

Beliau mengambil alih kepimpinan Mohamad Hafidz Mohd Fadzil yang berkhidmat sebagai pemangku CEO airasia MOVE sejak April tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Capital A dan juga Pengerusi Eksekutif MOVE Digital, Tony Fernandes berkata beliau pasti Nadia akan berjaya sebagai CEO baharu airasia MOVE.

“Seperti yang diumumkan bulan lepas, kami kini berada di era baharu inovasi pengembaraan, dan saya percaya latar belakang Nadia yang pelbagai telah meletakkan beliau secara unik untuk menerajui airasia MOVE ke hadapan sebagai platform pelancongan sehenti pilihan ASEAN,” katanya dalam kenyataan tersebut.

Tony berkata Nadia akan turut bekerjasama rapat bersama BigPay, yang diketuai oleh Zubin Rada Krishnan untuk menawarkan akses secara lancar kepada perkhidmatan perjalanan dan kewangan pada satu platform, dengan ciri kewangan bersepadu.

Nadia mempunyai rekod prestasi yang mengagumkan dalam penukaran kategori, perubahan tabiat pengguna dan penciptaan nilai ekosistem daripada perjalanan kerjayanya yang merangkumi pelbagai peranan termasuk permulaan di P&G sehingga di Nestle dan PepsiCo.

Beliau berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Perniagaan Cars24, Asia Tenggara baru-baru ini sebelum menyertai airasia MOVE.

Nadia memegang Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Lahore University of Management dan Ijazah Sarjana Muda Sains dalam Matematik, Statistik dan Ekonomi.

MOVE Digital Sdn Bhd (dahulunya dikenali sebagai airasia Digital Sdn Bhd) ialah cabang digital Capital A Berhad, dan merangkumi dua perniagaan transformatif, iaitu airasia Superapp (kini airasia MOVE) dan BigPay.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *