Tunku Kamariah pengerusi baharu SMTrack berkuatkuasa 1 Nov

author
1 minute, 9 seconds Read

KUALA LUMPUR: Tunku Kamariah Aminah Maimunah Iskandariah Sultan Iskandar, dilantik sebagai pengerusi bukan eksekutif baharu SMTrack Berhad berkuat kuasa 1 November 2023.

Dalam satu makluman di Bursa Malaysia, Tunku Kamariah, 67, dilantik menggantikan Datuk Seri Shaharuddin Khalid, 63, yang ditetapkan semula jawatan sebagai presiden berkuat kuasa hari yang sama.

Timbalan Pengerusi Eksekutif, Datuk Azmi Osman berkata, pihaknya berbesar hati mengalu-alukan kehadiran Tunku Kamariah ke SMTrack sebagai pengerusi baharu kumpulan itu.

“Kehadiran beliau yang dihormati bukan sahaja mengukuhkan kepimpinan lembaga kami tetapi melambangkan mercu tanda perpaduan dan kemajuan bagi organisasi kami,” katanya dalam satu kenyataan berasingan.

Sementara itu, pengarah eksekutif SMTrack Datuk Zaidi Mat Isa @ Hashim menyifatkan pelantikan Tunku Kamariah sebagai bukti komitmen kumpulan terhadap kecemerlangan dan kepimpinan.

“Dengan pandangan dan pengalaman yang mendalam, kami berharap untuk meningkatkan tahap baharu dan mencapai pencapaian yang sesuai dengan warisan kecemerlangannya,” katanya.

“Kami percaya bahawa pelantikan itu akan memberi manfaat besar kepada syarikat dan pemegang kepentingannya sambil menetapkan nada untuk pertumbuhan dan kejayaan selanjutnya pada tahun-tahun akan datang,” katanya.

Selain SMTrack, Tunku Kamariah juga kini merupakan pengerusi AHB Holdings Berhad.

Sebelum ini, Tunku Kamariah terlibat dengan perebutan bagi merampas kawalan ke atas kumpulan syarikat KNM Group Berhad, yang mengalami masalah kewangan.

Namun selepas Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) kumpulan itu, Lembaga Pengarah sedia ada di bawah Pengerusi semasa, Tunku Datuk Yaacob Khyra memenangi sokongan majoriti pemegang saham untuk meneruskan kepimpinannya dan melaksanakan strategi pemulihannya dan Skim Pengaturan dengan Pemiutang.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *