Peranti tanpa skrin ciptaan Humane Tecnology bakal saingi telefon pintar

0 minutes, 44 seconds Read

SYARIKAT pemula dari San Francisco, Humane Technology, melancarkan Humane AI Pin, sebuah peranti pakai (wearable) tanpa skrin yang dijangka mencipta revolusi dalam cara manusia berinteraksi dengan teknologi.

Peranti ini tidak hanya menawarkan sejumlah ciri inovatif tetapi dicipta bagi menandingi peranan telefon pintar sebagai peranti utama dalam kehidupan harian.

Pengguna juga tidak perlu menggunakan suara pengaktif (activation voice) untuk menggunakan peranti ini dan pada masa sama AI Pin memperkenalkan interaksi suara, sentuhan, dan isyarat.

Didukung oleh chipset Qualcomm Snapdragon, peranti ini menawarkan kelajuan yang diperlukan untuk pelbagai fungsi AI dan menggunakan sistem pengoperasian tersendiri, Humane OS.

AI Pin juga berpotensi merevolusikan cara kita menjalankan kehidupan seharian seperti mana yang berlaku ketika telefon pintar mula-mula diperkenalkan.

Humane AI Pin akan berada di pasaran dengan pelbagai aksesori, bermula harga AS$699 (kira-kira RM3,290).

Peranti ini juga menawarkan perkhidmatan tambahan seperti pertanyaan tanpa had, perbualan, teks, dan data pada harga AS$24 (RM113) sebulan.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *