MMAG Aviation lantik Woo Kam Weng sebagai pengerusi baharu

author
1 minute, 55 seconds Read

KUALA LUMPUR: MMAG Holdings Bhd mengumumkan pelantikan Woo Kam Weng sebagai pengerusi cabang penerbangan kumpulan itu, MMAG Aviation Consortium Sdn Bhd, sebagai sebahagian daripada latihan penstrukturan semula kumpulan itu dan memberi tumpuan kepada penerbangan.

Syarikat itu berkata, kumpulan tersebut sedang mengambil langkah besar untuk meningkatkan keupayaan penerbangannya yang sedia ada dan meluaskan rangkaian luas perkhidmatan berteraskan penerbangannya.

“Sementara kami sedang dalam proses memperkemas unit perniagaan dan meletakkan asas untuk inisiatif penstrukturan semula korporat yang diperlukan, kami telahpun membuat kemajuan yang ketara dalam mengoptimumkan operasi dan menyelaraskannya dengan strategi menyeluruh kami.

“Komitmen kami yang tidak berbelah bahagi adalah untuk menyediakan pengakhiran yang komprehensif. perkhidmatan penerbangan bersepadu hingga akhir yang memenuhi pelbagai keperluan pelanggan dan rakan kongsi yang dihargai,” katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

Empat syarikat berada di bawah MMAG Aviation, iaitu MJets International Sdn Bhd, XCT Aviation Sdn Bhd, Oceanic Transshipment Sdn Bhd dan SkyVault Cargo Sdn Bhd.

MJets Air menyediakan perkhidmatan kargo kargo udara dan kini mengendalikan armada empat pesawat. Ia merancang untuk meningkatkan saiz armadanya kepada tujuh menjelang akhir tahun ini dengan peningkatan permintaan untuk kekerapan penerbangan tambahan dan laluan baharu.

Satu lagi unit perniagaan utama kumpulan itu, XCT Aviation mengendalikan Terminal Kargo Xpress, terletak secara strategik di e-WTP terobosan Alibaba dengan keluasan 302,400 kaki persegi.

XCT telah memperkenalkan sistem automasi perintis, inovasi pertama seumpamanya di Malaysia, yang mengurangkan masa proses daftar masuk dengan ketara. Untuk eksport kargo binaan lengkap, proses kini hanya mengambil masa 90 minit, manakala untuk kargo pukal longgar ia diperkemas kepada 60 minit sahaja.

XCT mempunyai kedudukan yang strategik untuk menerokai pasaran barangan mudah rosak, memanfaatkan kedekatannya dengan Hab Transshipment Oceanic dalam Terminal Kargo Xpress.

SkyVault Cargo, yang dahulunya dikenali sebagai MMantap Sdn Bhd, sebaliknya bertujuan untuk mengubah industri penyimpanan dan pergudangan dengan perkhidmatan atas permintaannya, menangani cabaran pergudangan oleh lonjakan ine-dagang, lapor New Straits Times.

“Ketika kami bergerak ke hadapan, kami membayangkan sinergi yang lancar dalam keupayaan penerbangan kami yang akan membolehkan kami menawarkan rumusan komprehensif merangkumi segala-galanya daripada pengangkutan udara dan pengendalian kargo kepada perkhidmatan pemindahan dan pergudangan yang cekap. Kami komited untuk menjadi kuasa besar dalam industri penerbangan, memberikan nilai dan kualiti perkhidmatan yang luar biasa,” kata Woo.

Kenyataan itu berkata, pembentukan MMAG Aviation melambangkan strategi berwawasan kumpulan dan komitmen terhadap inovasi berterusan, mempamerkan cita-citanya untuk melampaui norma industri dan menyampaikan nilai luar biasa kepada pemegang kepentingannya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *