Masteel lantik Syed Mohamed Syed Ibrahim Pengerusi baharu

author
1 minute, 2 seconds Read

KUALA LUMPUR: Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCorp), Datuk Syed Mohamed Syed Ibrahim dilantik sebagai Pengerusi Bukan Eksekutif dan Bebas Malaysia Steel Works (KL) Bhd (Masteel) berkuat kuasa 1 Mac 2024.

Syed Mohamed juga merupakan Pengerusi JLand Group.

Menurut Masteel, Syed Mohamed membawa bersama pengalaman selama lebih 40 tahun dalam dunia korporat dengan pernah menerajui pelbagai organisasi terkemuka merentas industri, memacu pertumbuhan yang mampan di peringkat global dan di Malaysia.

Kepakaran beliau merangkumi sektor perbankan, pembangunan hartanah, teknologi dan strategi perniagaan.

“Rekod Syed Mohamed terbukti dalam memacu keuntungan, memupuk perkongsian strategik dan menerajui projek transformasi meletakkan beliau sebagai pemimpin yang ideal untuk membimbing Masteel dalam fasa pertumbuhan seterusnya,” kata Kumpulan itu dalam kenyataan media hari ini.

Tambahan pula, penekanan beliau terhadap kepimpinan strategik dan transformasi diharapkan dapat memupuk budaya inovasi yang kukuh.

Komitmen Syed Mohamed terhadap pertumbuhan perniagaan yang mampan akan mencerminkan secara positif dalam operasi dan strategi masa depan Masteel.

“Ini ketika Kumpulan mengukuhkan kedudukan sebagai pengeluar keluli ultra-rendah karbon terkemuka negara, memperjuangkan amalan perniagaan yang mampan dan bertanggungjawab terhadap alam sekitar,” ujarnya.

Masteel yang tersenarai di Pasaran Utama Bursa Malaysia merupakan salah satu daripada lima syarikat keluli bersepadu terbaik di Malaysia.

Syarikat tersebut turut mengeksport produk kelulinya ke Australia, New Zealand, Papua New Guinea, Indonesia, Singapura, Vietnam, Filipina dan China.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *