Polis buka kertas siasatan kes masak di stesen minyak

author
1 minute, 5 seconds Read

KUALA LUMPUR: Polis membuka kertas siasatan berhubung kes tular melibatkan sekumpulan individu yang memasak di sebuah stesen minyak di Genting Highlands beberapa hari lalu.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd Kahar dalam kenyataan semalam, berkata kes disiasat mengikut Seksyen 268 Kanun Keseksaan iaitu satu kesalahan menyebabkan kegusaran am kepada orang awam.

“Siasatan turut dijalankan mengikut Seksyen 336 Kanun Keseksaan iaitu perbuatan yang membahayakan nyawa atau keselamatan diri orang lain.

“Hasil siasatan pihak polis mendapati, rakaman video terbabit tular melalui satu laman sosial ‘X’ dan telah dimuat naik pada 13 Mei lalu.

“Klip video berdurasi lebih kurang 50 saat itu memaparkan sekumpulan pemilik kenderaan melakukan aktiviti memasak di kawasan stesen minyak berkenaan,” katanya.

Zaiham berkata, mana-mana pihak yang melihat kejadian tersebut untuk tampil menyalurkan maklumat bagi membantu siasatan.

Dalam pada itu, Zaiham berkata pihaknya akan mengambil tindakan tegas dan akan membuat operasi bersepadu di sekitar lokasi stesen minyak berkenaan khususnya pada hujung minggu dan cuti umum.

“Ini kerana polis mendapat maklumat dan aduan lokasi berkenaan sering menjadi tumpuan pemilik-pemilik kenderaan berkumpul dan melakukan aktiviti yang mengganggu ketenteraman awam dan pengguna jalan raya lain yang melalui lokasi berkenaan,” katanya.

Terdahulu, tular video menunjukkan sekumpulan individu lelaki dan wanita melepak sambil memasak mi segera dengan menggunakan dapur gas mudah alih di sebuah stesen minyak di Genting Highland mengundang kemarahan netizen kerana ia berbahaya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *