Anuar CEO baharu Ranhill Utilities

author
0 minutes, 42 seconds Read

KUALA LUMPUR: Ranhill Utilities memaklumkan bahawa telah melantik Anuar Abdul Ghani sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Ranhill SAJ Sdn Bhd yang baharu berkuat kuasa 16 Mei 2024.

Perlantikan itu bagi menggantikan Muhamad Faizal Aliar, yang dikatakan telah tidak lagi bersama kumpulan itu berkuat kuasa pada 15 Mei 2024 selepas disiasat kes rasuah.

Anuar, 61, memiliki Ijazah Kejuruteraan Awam (Kepujian) dari Universiti Teknologi Malaysia, dan mempunyai pengalaman selama 37 tahun dalam industri air.

Beliau juga pernah terlibat dalam peringkat antarabangsa menerusi tugasan ‘due diligence’ dan pengauditan perbekalan air di Arab Saudi, Filipina dan Indonesia.

Beliau merupakan calon paling sesuai untuk menerajui Ranhill SAJ bagi menguruskan perkhidmatan perbekalan air bersih di negeri Johor.

Ranhill SAJ ialah syarikat bekalan air bersepadu yang diperbadankan dalam proses rawatan, pengagihan dan pengurusan air. Ia menguruskan keseluruhan rangkaian air di Johor dan menguruskan pengambilan, rawatan, pengedaran dan penjualan air mentah sebagai pengendali tunggal bagi negeri ini.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *