KNM berkata ‘Pemegang Saham’ mencalonkan pengarah baharu didapati tiada dalam senarai pendeposit

author
0 minutes, 42 seconds Read

KUALA LUMPUR: KNM Group Bhd semalam berkata, Sazini Abdullah, yang memberi notis untuk mencadangkan Manfred Gustav Von Nostitz dipilih sebagai pengarah syarikat itu pada mesyuarat agung tahunan (AGM) pada 6 Jun 2024, tidak disenaraikan sebagai pemegang saham dalam daftar penyimpannya (ROD).

“Lembaga pengarah syarikat ingin mengumumkan bahawa ROD syarikat pada 27 Mei 2024 tidak menggambarkan pemegang saham yang dikatakan tersebut, Sazini Abdullah sebagai ahli syarikat.

“Berdasarkan undang-undang dan peraturan yang berkaitan, Sazini Abdullah oleh itu tidak dianggap sebagai ahli syarikat itu,” kata KNM dalam makluman di Bursa Malaysia.

Pada 24 Mei, KNM mengumumkan bahawa Sazini telah memberi notis untuk mencadangkan Von Nostitz untuk pencalonan sebagai pengarah dalam syarikat itu.

Notis beliau menyusuli kenyataan Tan Khye Yinn, Chang Hui Kee, Mah Wai Leon, dan Wang Hee Heng, pada 21 Mei 2024, mencadangkan pelantikan Wong Toh Sing, William H Vanvliet III, Wan Kamaruddin Wan Mohamed Ali, dan Sakthi Kumar Ramadhan sebagai pengarah.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *