PAS jadi sasaran fitnah musuh Islam selepas menang PRU15

author
0 minutes, 45 seconds Read

KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang, mendakwa, parti itu menjadi sasaran fitnah pelbagai pihak, termasuk mereka yang beragama Islam dan yang menegakkan perjuangan Islam.

Dakwa Hadi, parti pimpinannya itu menjadi sasaran pertama selepas kejayaannya dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) yang lalu apabila menjadi parti paling banyak memenangi kerusi di kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang diperintah.

“Sehingga ditakut-takutkan masyarakat dengan jenama bahaya gelombang hijau. Walau bagaimanapun, Pas tetap memilih pendekatan perlawanan secara damai berprinsipkan demokrasi walaupun berlawan di atas padang yang tidak sama rata dan sistem yang tempang terhadap Islam,” katanya dalam tulisan Minda Presiden Pas bertajuk Islam Sasaran Fitnah, Di Sini Pas Sasaran Pertama.

Menurut Abdul Hadi, gerakan Islam di seluruh dunia diintip segala kesilapan umat Islam atau direka cipta fitnah terhadapnya.

“Apa sahaja perkara yang kecil akan dibesar-besarkan untuk sebaran atau dicipta yang tiada tindakan semata-mata untuk membawa wajah buruk terhadap Islam,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *