Pelancaran Kempen Promosi Malaysia sebagai Destinasi Pelancongan Utama oleh Tourism Malaysia dan Air Asia

2 minutes, 1 second Read

KUALA LUMPUR — Malaysia merupakan negara yang indah dengan budaya yang pelbagai, sejarah yang kaya, lanskap semulajadi yang menakjubkan, dan hidangan yang lazat. Kerajaan Malaysia telah berusaha gigih untuk mempromosikan pelancongan di negara ini, dan salah satu usaha terbaru adalah kerjasama antara Tourism Malaysia dan Air Asia.

Dalam usaha untuk menarik lebih ramai pelancong ke Malaysia, Tourism Malaysia telah mengadakan lawatan pengenalan untuk pem pengaruh dan penulis blog dari Taiwan dengan kerjasama Air Asia. Lawatan tujuh hari enam malam (7D6N) itu membawa peserta ke Kuala Lumpur, Genting Highlands, Pulau Redang, Port Dickson, Desaru, dan Johor Bahru.

Pempengaruh dan penulis blog tersebut telah berpeluang merasai kehidupan bandar dan meneroka pulau dan pantai Malaysia, serta mencipta kandungan media sosial untuk mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan. Lawatan ini adalah kejayaan besar, dengan peserta menikmati keindahan Malaysia dan berkongsi pengalaman mereka dengan pengikut mereka di media sosial.

Lawatan bermula dengan melawat Menara Berkembar Petronas yang ikonik di Kuala Lumpur, di mana peserta menikmati pemandangan indah dari Skybridge dan Pusat Pengamatan. Mereka juga melawat Batu Caves, sebuah bukit batu kapur dengan siri gua dan kuil gua.

Peserta berpeluang meneroka sisi kreatif mereka dengan melawat Bengkel School of Hard Knocks di Pusat Pelawat Royal Selangor, di mana mereka belajar tentang timah dan menghasilkan karya seni sendiri.

Lawatan kemudian membawa peserta ke Pulau Redang, syurga dengan pasir putih bersih dan air biru jernih. Mereka juga melawat sebuah resort dengan pemandangan laut yang indah di Port Dickson, di mana mereka menikmati pemandangan laut yang indah dan berehat.

Di Genting Highlands, peserta mengalami tarikan terkini di Genting Skyworld Theme Park, Genting Highlands Premium Outlets, dan Skytropolis Indoor Theme Park. Mereka juga merasai Desaru Coast dan Johor Bahru, mengeksplorasi Desaru Fruit Farm dan Sungai Lebam River Cruise. Mereka juga sempat bersantai di Puteri Harbour Marina dan membeli-belah di Johor Premium Outlets, pusat membeli-belah premium pertama di Asia Tenggara.

Air Asia kini beroperasi dengan penerbangan harian dari Taipei dan tiga penerbangan mingguan dari Kaohsiung ke Kuala Lumpur. Penumpang juga boleh menempah penerbangan dua kali seminggu dari Taipei ke Kota Kinabalu, menjadikan ia lebih mudah bagi pelancong untuk merancang lawatan ke Malaysia.

Secara kesimpulannya, kerjasama antara Tourism Malaysia dan Air Asia telah berjaya dalam mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan pilihan. Lanskap yang indah, budaya yang kaya, dan masakan yang lazat menjadikan Malaysia sebagai destinasi yang wajib dikunjungi oleh setiap pelancong. Dengan usaha berterusan untuk mempromosikan pelancongan, Malaysia dijangka menjadi destinasi pelancongan teratas di Asia Tenggara

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *