Tentera, polis undi awal hari ini

author
0 minutes, 47 seconds Read

KUALA LUMPUR: Kesemua pusat pengundian awal di enam negeri termasuk di Kuala Terengganu dijadual dibuka serentak pada jam 8 pagi dan ditutup secara berperingkat mengikut kedudukan kawasan pusat mengundi.

Pengundian awal PRN bakal menyaksikan 49,660 anggota tentera dan 47,728 anggota polis bersama pasangan masing-masing mengundi di 260 pusat mengundi awal yang mengandungi 377 tempat mengundi atau saluran awal.

Sementara, 1,362 anggota polis dan 35 anggota tentera bersama pasangan akan terbabit dengan proses pengundian awal bagi PRK Kuala Terengganu melalui tiga pusat mengundi awal yang kesemuanya dibuka di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu.

Di IPK Terengganu, pusat pengundian awal pertama yang akan ditutup ialah bahagian Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Buruk pada jam 12 tengah hari, diikuti pusat mengundi DUN Bandar pada jam 2 petang dan terakhir DUN Ladang pada jam 5 petang, manakala tiada pengundian awal bagi DUN Wakaf Mempelam.

SPR menetapkan tarikh penamaan calon dan pengundian awal bagi PRN membabitkan enam negeri dan PRK Kuala Terengganu masing-masing pada 29 Julai dan 8 Ogos, manakala hari pengundian 12 Ogos ini.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *