Malaysia Airlines mulakan penerbangan ke Amritsar, Trivandrum

author
0 minutes, 50 seconds Read

KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines memperluaskan lagi rangkaiannya dengan penerbangan ke laluan baharu dari Kuala Lumpur ke Amritsar dan Trivandrum, India.

Ketua Pegawai Eksekutif Penerbangan Malaysia Aviation Group (MAG), Ahmad Luqman Mohd Azmi, berkata penerbangan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) ke Amritsar dan Trivandrum masing-masing bermula pada 8 dan 9 November lalu.

Beliau berkata, Malaysia Airlines sangat mementingkan pasaran di India memandangkan ia menjadi asas kepada visi strategik kumpulan.

“Malah Malaysia Airlines adalah syarikat penerbangan perkhidmatan penuh premium pertama yang menawarkan penerbangan ke Amritsar dan Trivandrum serta Asia Selatan dan Pasifik,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ahmad Luqman berkata, langkah itu turut menghasilkan pelbagai hasil positif daripada memacu pertumbuhan ekonomi kepada meningkatkan pelancongan, memupuk pertukaran budaya dan memudahkan kerjasama global.

Pengenalan dua laluan baharu katanya akan memperluaskan sambungan Malaysia Airlines dari Kuala Lumpur ke India kepada lapan hab utama, termasuk New Delhi, Bengaluru, Mumbai, Chennai, Hyderabad dan Kochi.

“Malaysia Airlines kekal berdedikasi untuk meningkatkan ketersambungan dan tidak lama lagi akan memulakan operasi ke Ahmedebad pada Disember ini,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *