Kes

Kematian Zayn Rayyan: Polis ambil keterangan ibu bapa kali kedua

author
1 minute, 7 seconds Read

KUALA LUMPUR: Susulan kematian kanak-kanak autisme, Zayn Rayyan Andul Matiin akibat dibunuh, polis telah merekod semula keterangan ibu dan bapa kanak-kanak terbabit bagi membantu siasatan.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Fakhrudin Abdul Hamid, berkata keterangan kedua-duanya diambil malam tadi dan mungkin akan diambil sekali lagi.

Menurutnya, keterangan jiran dan saksi juga akan diambil dalam tempoh masa terdekat bagi melengkapkan siasatan.

“Kita selesai ambil keterangan mereka kali kedua malam tadi dan akan lihat keperluan sekiranya akan ambil lagi maklumat-maklumat lain,” katanya kepada media, hari ini.

Beliau berkata, proses pencarian bahan bukti masih giat dilakukan di lokasi kejadian sejak malam tadi dalam membantu siasatan pembunuhan Zayn Rayyan, enam tahun.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan, semalam memaklumkan polis akan merakam semula keterangan ibu bapa Zayn Rayyan, selepas bedah siasat menunjukkan kanak-kanak autisme berusia enam tahun itu mati akibat dibunuh.

Terdahulu, polis akan akan meneruskan usaha mengumpul bukti-bukti yang ada bagi membantu menjejaki pembunuh kanak-kanak Autisme, Zayn Rayyan Abdul Matiin di sekitar kawasan mayatnya ditemukan.

Satu pasukan khas juga ditubuhkan bagi menyiasat kematian kanak-kanak autisme itu susulan keputusan bedah siasat menemui ada unsur jenayah dalam kejadian itu.

Kes kematian kanak-kanak itu diklasifikasikan semula sebagai bunuh selepas bedah siasat menemui kesan kecederaan pada leher dan badan mangsa.

Selain itu, katanya polis Selangor turut mewujudkan ‘task force’ (pasukan khas) fokus untuk membantu dalam siasatan kes ini.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *