Pegawai kanan polis, Mohd Nazri Abdul Razak didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan
Kes

Pegawai kanan polis Mohd Nazri didakwa bunuh Zaharif

author
1 minute, 2 seconds Read

IPOH: Pegawai kanan polis yang terbabit dalam kejadian pelajar Tingkatan 5 yang maut akibat dilanggar dan diseret di Jalan Taman Jati, Meru, didakwa di Mahkamah Majistret Ipoh di sini, hari ini atas tuduhan membunuh.

Tertuduh, Mohd Nazri Abdul Razak, 44, tiba di mahkamah dengan tangannya digari dari belakang, mengenakan baju T warna putih berseluar hitam memahami pertuduhan yang dibacakan di hadapan Majistret S Punitha.

Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan kerana kes bunuh di bawah bidang kuasa Mahkamah Tinggi.

Mengikut pertuduhan, pegawai berpangkat Deputi Superintendan Polis (DSP) itu didakwa telah melakukan bunuh dengan menyebabkan kematian terhadap Muhammad Zaharif Affendi Muhd Zamrie, 17.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu berdekatan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jati dekat Meru, di sini, antara jam 12.05 tengah hari hingga jam 12.40 tengah hari, 15 Disember lalu.

Dia dituduh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati atau penjara antara 30 hingga 40 tahun.

Dan jika dijatuhi hukuman mati, hendaklah juga disebat tidak kurang 12 sebatan.

Pertuduhan dikendalikan oleh sepasukan lapan Timbalan Pendakwa Raya yang diketuai oleh Azlina Rasdi; Khairul Azreem Mamat; Afzainizam Abdul Aziz; Saiful Akmal Mod Said; Nasrul Hadi Abdul Ghani; J S Geetha; Low Qin Hui, dan Wan Azimah Yaacob.

Sementara itu, diwakili peguam, Jacky Loi Yap Loong dari TY Teh & Partners.

Mahkamah membenarkan tarikh 7 Februari itu bagi kes disebut semula.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *