Redtone Digital dapat kontrak kerajaan RM398.1 juta

author
1 minute, 3 seconds Read

KUALA LUMPUR: Anak syarikat milik penuh Redtone Digital Bhd, Redtone Engineering & Network Services Sdn Bhd (Rens) diberikan kontrak MyGovUC 3.0 selama 60 bulan oleh Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU) dengan jumlah harga kontrak kira-kira RM398.1 juta.

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, Redtone Digital berkata, Rens telah menerima surat tawaran kontrak itu hari ini dengan tarikh bermula pada 1 Februari 2024.

“Kontrak itu merangkumi komunikasi bersatu kerajaan termasuk sistem mel elektronik, sistem kalendar, persidangan audio dan video, ruang sembang dan sembang, pengurusan direktori serta pengurusan perubahan termasuk latihan pengguna, sokongan perisian, pusat operasi keselamatan, pusat operasi rangkaian dan meja bantuan yang meliputi pengurusan keselamatan maklumat,” katanya.

Menurutnya, kontrak ini tidak akan memberi sebarang kesan kepada modal saham terbitan dan pegangan saham pemegang saham utama Redtone serta sebarang kesan material ke atas aset bersih, pendapatan dan pada paras hutang kumpulan bagi tahun kewangan semasa berakhir 30 Jun 2024.

Bagaimanapun, katanya kontrak itu dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan masa depan kumpulan Redtone.

“Melainkan untuk perniagaan biasa dan risiko ekonomi global, pengurusan Redtone tidak merasakan sebarang faktor risiko lain yang mungkin berlaku berikutan penyertaan Rens dalam kontrak itu.

“Tiada pengarah atau pemegang saham utama Redtone dan/atau orang yang berkaitan dengan mereka mempunyai sebarang kepentingan, secara langsung atau tidak langsung, dalam kontrak itu,” katanya. – BERNAMA

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *