Wan Fayhsal dakwa Anwar sudah serah dokumen perjanjian melalui “wakil”

author
0 minutes, 57 seconds Read

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal mendakwa, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah menyerahkan dokumen perjanjian ketua Ketua Pembangkang.

Dakwa Ketua Armada BERSATU itu, perkara itu tidak diketahui oleh sesiapa termasuk Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusoff.

“Bukan semua benda PMX nak cerita dengan kamu macam dia buat ‘deal’ dengan Bagan Datok dulu.

“Memanglah Timbalan Perdana Menteri dan kamu tak tahu. Bukan ‘fake news’,” katanya dalam satu hantaran di platform X, di sini, hari ini.

Beliau membuat hantaran itu bagi menjawab kenyataan Ahli Parlimen Sungai Petani, Dr Mohammed Taufiq Johari

Hantaran itu dibuat bagi membalas kenyataan Ahli Parlimen Sungai Petani, Dr Mohammed Taufiq Johari, yang mendakwa tiada apa-apa perjanjian atau perbincangan mendalam mengenai perjanjian dengan pembangkang.

“Belum apa-apa perjanjian atau perbincangan yang mendalam, dah mula jual cerita bukan-bukan. Pihak sebelah sana memang sinonim dengan golongan “fake news” ke?, soalnya.

Semalam, Fadillah dalam satu kenyataan menyatakan tidak timbul wujudnya draf perjanjian baharu Kerajaan Madani seperti didakwa pemimpin pembangkang.

Jelas beliau, pertemuan di Parlimen pada 19 Mac lalu hanya mendengar permohonan Perikatan Nasional (PN) dan mendengar apa yang mereka tawarkan, malah tiada sebarang dokumen diberi atau diterima.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *