Al Rajhi Bank lantik Mohd Syahrul sebagai CEO baharu

author
1 minute, 10 seconds Read

KUALA LUMPUR: Al Rajhi Banking & Investment Corporation (Malaysia) Bhd telah melantik Mohd Syahrul Ishak sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) berkuat kuasa Isnin, 13 Mei 2024.

Mohd Syahrul mempunyai pengalaman lebih 20 tahun dalam sektor perbankan dan kewangan dengan rekod cemerlang.

Sebelum ini, beliau memegang jawatan pengarah urusan dan ketua serantau pengurusan tunai dan perbankan urus niaga kumpulan serta ketua pemerolehan kad dan pembiayaan peribadi, perbankan pengguna di CIMB Bank dan pengarah urusan serta ketua serantau bagi perbankan pengguna di CIMB Islamic, kata Al Rajhi.

Al Rajhi dalam satu kenyataan berkata, Mohd Syahrul akan mengambil alih kepimpinan bank daripada Ketua Pegawai Risiko, Muhammed Uzman Muhammed Faleel yang dilantik sebagai CEO sementara selepas peletakan jawatan Arsalaan (Oz) Ahmed.

Sementara itu, Pengerusi Al Rajhi Banking & Investment Corporation (Malaysia), John Roger Winfield berkata pencapaian terbaik kerjaya Mohd Syahrul dalam bidang perbankan dengan kepimpinan strategik, pemacu transformasi dan kecemerlangan operasi akan membantu pertumbuhan dan kejayaan bank secara berterusan.

“Ahli Lembaga Al Rajhi Bank dan saya mengharapkan kerjasama yang kukuh dengan Mohd Syahrul ketika kami membina momentum yang telah diwujudkan,” katanya dalam satu kenyataan.

Dalam pada itu, Mohd Syahryl dalam kenyaataan sama berkata, beliau berbesar hati untuk memimpin institusi perbankan Islam yang dihormati ini.

“Alrajhi Bank Malaysia telah mengalami transgormasi yang luar biasa, dan saya berazam untuk memperkukuhkan kedudukan kami lebih lanjut.

“Kami akan terus memberikan penyelesaian patuh Syariah yang inovatif, memenuhi keperluan kewangan yang berubah-ubah pelanggan, pekerja, dan masyarakat kami,” ujarnya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *