Mokhzani letak jawatan Pengerusi Maxis, Hamidah dilantik Pengerusi sementara

author
0 minutes, 53 seconds Read

KUALA LUMPUR: Maxis Bhd mengumumkan perletakan jawatan Pengerusinya, Tan Sri Mokhzani Mahathir berkuat kuasa 30 Jun 2024.

Maxis dalam makluman kepada Bursa Malaysia, berkata Mokhzani, 63, berkhidmat sebagai pengarah sejak penyenaraiannya di Bursa Malaysia pada 2009 dan sebagai pengerusi lembaga pengarah sejak 22 April 2021.

Syarikat telekomunikasi itu berkata lembaga pengarah kini sedang menilai calon-calon berpotensi dan menjangkakan untuk menyelesaikan proses tersebut dan membuat pengumuman mengenai pengerusi baharu pada masa yang sesuai.

Susulan perletakan jawatan itu, Pengarah Bebas, Datuk Hamidah Naziadin dilantik sebagai pengerusi sementara berkuat kuasa 1 Julai 2024.

Hamidah, 60, yang dilantik sebagai Pengarah Maxis pada 2014, merupakan pemimpin bidang sumber manusia yang berpengalaman dan disegani dalam dunia korporat Malaysia.

“Beliau kini berkhidmat sebagai pengerusi jawatankuasa pencalonan dan imbuhan serta ahli jawatankuasa audit dan risiko,” kata syarikat berkenaan.

Sementara itu, Mokhzani melahirkan penghargaan kerana berkhidmat dalam Lembaga Pengarah Maxis dan sebagai pengerusi sejak beberapa tahun lalu.

“Sepanjang perkhidmatan saya, Maxis perlu menyesuaikan diri dengan kemajuan teknologi dan transformasi ekonomi yang pesat.

“Walaupun berdepan banyak cabaran, kami terus tekun melayani keperluan pelanggan kami dan semua pihak berkepentingan yang semakin berkembang dalam dunia yang semakin terhubung,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *