Brahim peneraju utama penyediaan makanan halal untuk 7 syarikat penerbangan terbaik dunia

author
1 minute, 53 seconds Read

KUALA LUMPUR: Brahim’s Food Services Sdn Bhd kini mendapat tempat sebagai penyedia utama perkhidmatan makanan halal dalam penerbangan kepada 35 syarikat penerbangan antarabangsa, termasuk tujuh syarikat penerbangan terbaik dunia.

Syarikat penerbangan berkenaan termasuk Qatar Airways, Emirates, ANA All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Japan Airlines, Turkish Airlines dan EVA Air, menurut Brahim Food Services dalam satu kenyataan.

Menurut kenyataan itu, syarikat berkenaan dinamakan antara 10 syarikat penerbangan teratas pada Anugerah Syarikat Penerbangan Dunia 2024 yang diadakan pada 24 Jun lalu di London.

Ketua Pegawai Eksekutif Brahim’s Food Services, Mohammad Fadhli Abdul Rahman, berkata pengiktirafan ini membanggakan semua warga kerja syarikat sekaligus mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai pemain utama dalam pasaran penyediaan makanan halal bagi penerbangan global.

“BFS tidak menyediakan makanan untuk Singapore Airlines kerana syarikat penerbangan ini membuat dua kali penyediaan makanan ‘double caters’ dari Lapangan Terbang Changi. Syarikat penerbangan Air France dan Swiss Air pula tidak mendarat di KLIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur),” katanya merujuk kepada tiga lagi syarikat penerbangan terbaik yang berada dalam senarai 10 teratas dunia.

Brahim’s Food Services adalah anak syarikat kepada syarikat induknya Brahim’s Holdings Bhd.

Pengerusi Eksekutif Brahim’s Holdings, Datuk Seri Ibrahim Ahmad, berkata Brahim’s Food Services mencatatkan keuntungan kira-kira RM12 juta untuk tahun kewangan berakhir 2023 walaupun menghadapi cabaran, termasuk kehilangan perniagaan Malaysian Airlines.

Perkara ini dimaklumkan semasa AGM Brahim’s Holding, pada Jumaat 28 Jun 2024.

“Kejayaan kewangan ini menunjukkan ketahanan dan model perniagaan yang kukuh dalam kumpulan syarikat Brahim’s”, kata Ibrahim.

Reputasi syarikat sebagai penyedia makanan halal dalam penerbangan terbesar di rantau ini adalah wajar, dengan mempunyai dapur canggih yang meliputi kira-kira 60,000 meter persegi.

Kemudahan ini yang dikendalikan lebih 550 pekerja berdedikasi, beroperasi sepanjang masa dan mampu menghasilkan sehingga 60,000 hidangan setiap hari, mengikut standard halal dan memastikan kualiti dan keselamatan tertinggi dalam penyediaan makanan.

Melangkah ke hadapan, Brahim’s Food Services akan memperluas lingkungan, menyediakan pelanggan baharu dan berpotensi sambil mengekalkan nilai teras integriti, inovasi, dan kepuasan pelanggan.

Di tengah-tengah kejayaan Brahim’s Food Services adalah misinya yang tidak berbelah bagi iaitu memperkaya makanan dan perkhidmatan halal.

Misi ini mendorong syarikat untuk terus berinovasi dan memperbaiki tawarannya, memastikan setiap hidangan yang disajikan bukan sahaja memenuhi tetapi juga melebihi jangkaan pelanggan mereka yang pelbagai.

Melalui usaha sama dengan badan-badan pensijilan halal tempatan dan antarabangsa, Brahim’s Food Services kekal di barisan hadapan sektor makanan halal, menerajui penyelesaian yang sesuai dengan pasaran serantau dan global

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *