Pecca beli 80% saham syarikat Indonesia, GMK

author
0 minutes, 49 seconds Read

KUALA LUMPUR: Pecca Group Bhd memuktamadkan urus niaga untuk membeli 80% kepentingan dalam PT Gemilang Maju Kencana (GMK), yang membekalkan sarung kulit upholsteri dan penutup tempat duduk kepada industri automotif Indonesia.

Anak syarikat milik penuh Pecca, Pecca Leather Sdn Bhd memeterai perjanjian pemindahan saham bersama dengan PT Multi Berjaya Asindo, CSC Automotive Sdn Bhd dan Tan Kim Cheang, bagi pengambilalihan kepentingan saham dalam GMK.

Pengambilalihan itu, yang tertakluk kepada pemenuhan syarat kawal selia, kini lengkap berikutan kelulusan daripada Menteri Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Indonesia mengenai pemindahan hak saham kepada Pecca Leather.

Ketua Pegawai Eksekutif Pecca, Foo Ken Nee, berkata pengambilalihan itu membuka seterusnya dalam pelan pengembangan antarabangsa kumpulan.

“Indonesia, dengan pasaran automotif yang besar dan ekonomi yang semakin berkembang, berjanji untuk menjadi pemacu utama pertumbuhan Pecca,” katanya dalam kenyataan.

Foo berkata, Indonesia mempunyai populasi seramai 281 juta orang, bersama-sama dengan angka jualan kenderaan tertinggi di mana-mana pasaran Asia Tenggara.

“Pegangan kami dalam GMK akan mempercepatkan proses mewujudkan kehadiran kumpulan dalam pasaran yang sangat menarik ini,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *