Naza muncul pemegang saham utama ECA Integrated Solution

author
0 minutes, 48 seconds Read

KUALA LUMPUR: Naza Corporation Berhad muncul sebagai pemegang saham utama ECA Integrated Solution Berhad selepas memperoleh 5.18% kepentingan atau 30 juta saham pada Jumaat lepas.

Dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia, berikutan pemerolahan kepentingan itu, kumpulan itu kini adalah pemegang saham keempat terbesar bagi pembekal rumusan pembuatan automatik.

Pemegang saham terbesar kumpulan itu adalah Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Operasi ECA Integrated, Chua Lye Hock dengan 21.26% kepentingan, diikuti oleh Siew Ooi Chin dengan 20.02% dan Kang Ewe Kheng dengan 11.66%.

Tersenarai di bursa saham pada November tahun lepas, ECA Integrated terlibat dalam penyediaan sistem pengeluaran bersepadu dan peralatan automatik yang berdiri sendiri.

Ia juga menyediakan perkhidmatan selepas jualan untuk perkhidmatan sokongan teknikal dan alat ganti.

Lebih separuh daripada hasil untuk tahun kewangan berakhir 31 Oktober 2021 diperoleh daripada pasaran luar negara, termasuk Eropah Timur dan Barat, China, Singapura, Vietnam, Filipina, serta AS.

Bagi suku kewangan ketiga berakhir 31 Julai 2023, keuntungan bersih kumpulan susut 2.78% kepada RM3.15 juta daripada RM3.24 juta setahun lalu, manakala hasil meningkat 8.84% kepada RM10.91 juta daripada RM10.03 juta.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *