TMC Life Science dedah punca gantung CEO untuk mudahkan proses disiplin

author
1 minute, 8 seconds Read

KUALA LUMPUR: TMC Life Sciences Bhd dedah penggantungan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan, Wan Nadiah Wan Mohd Abdullah Yaakob adalah bagi memudahkan proses disiplin dalaman berkaitan dengan beberapa tuduhan yang dinyatakan dalam surat tunjuk sebab yang diberikan kepadanya.

“Lembaga pengarah berpandangan bahawa berikutan proses disiplin yang sedang dibuat, hasilnya yang hanya akan ditentukan pada tarikh kemudian selain kerahsiaan berhubung tuduhan berkenaan, pendedahan segera fakta atau keadaan yang berkaitan penggantungan itu akan memberikan prejudis terhadap hasil proses disiplin,” katanya dalam maklum balas kepada penyataan dikemukakan oleh Bursa Malaysia Securities Bhd.

Fakta perkara itu masih lagi boleh berubah-ubah dan pendedahan sewajarnya akan dibuat kelak, kata operator kemudahan penjagaan kesihatan swasta itu.

Menurut kumpulan itu, Wan Nadiah diberikan selama tujuh hari sehingga 5 Februari ini untuk menghantar jawapan bertulis kepada surat tunjuk sebab berkenaan.

“Jika beliau memerlukan lebih masa, Wan Nadiah akan diberikan tambahan tujuh hari untuk menghantar jawapan bertulisnya. Jika dihantar mengikut masa yang dibernarkan, jawapan bertulisnya kepada surat tunjuk sebab itu akan dipertimbangkan untuk menentukan sama ada tindakan selanjutnya proses disiplin adalah diperlukan,” tambahnya.

Lembaga Pengarah berkata, ia tidak dapat menganggarkan tempoh masa diperlukan untuk menyelesaikan perkara itu pada masa ini.

Dengan itu, Lembaga Pengarah memberikan jaminan kepada Bursa Malaysia Securities bahawa pengumuman selanjutnya akan dibuat pada masa yang sewajarnya.

“Lembaga Pengarah memberikan jaminan selanjutnya bahawa setiap langkah yang diambil adalah bagi menjamin kerahsian perkara ini dengan ketat,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *