Syed Hamadah dilantik CEO baharu TH berkuatkuasa esok

author
0 minutes, 56 seconds Read

PUTRAJAYA: Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan) (KWAP), Syed Hamadah Syed Othman dilantik sebagai Pengarah Urusan Kumpulan serta Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji (TH) yang baharu, berkuat kuasa esok.

Beliau yang turut dilantik sebagai Anggota Lembaga TH, menggantikan Datuk Seri Amrin Awaluddin.

Pengumuman pelantikan itu dibuat menerusi satu kenyataan semalam oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Dr Mohd Na’im Mokhtar.

“Sebelum ini beliau pernah dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan) (KWAP) dan Pengarah di Actuarial Partners Consulting Sdn Bhd.

“Beliau memiliki pengalaman luas dalam pengurusan korporat selain menjadi Felo di Fakulti Aktuari, United Kingdom dan Felo di Persatuan Aktuari Malaysia,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Tambah Mohd Na’im, kewibawaan serta kepakaran Syed Hamadah diyakini mampu memacu kecemerlangan TH sebagai tonggak kejayaan ekonomi ummah dan institusi pengurusan haji terbaik dunia.

Justeru, beliau merakamkan ucapan tahniah kepada Syed Hamadah di atas pelantikan itu.

“Selamat menjalankan amanah demi agama, negara dan ummah.

“Pada masa sama, saya merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Datuk Seri Amrin Awaluddin atas segala jasa bakti dan perkhidmatan terbaik yang diberikan sebelum ini kepada pengurusan TH,” katanya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *